نرم افزار حسابداری محک
اطلاعات پایه – بخش یک
برای شروع به کار با هر نرم افزار مالی باید یکسری داده و اطلاعات را در ابتدا داخل آن وارد کرد، در نرم افزار حسابداری محک باید وارد قسمت اطلاعات پایه شد و هر قسمت را با توجه ب نیاز تکمیل کرد که در ادامه به توضیحات آنها خواهیم پرداخت.
اطلاعات اشخاص
در این قسمت شما می توانید تمامی اشخاصی که به هر نحو و هر شکلی با آنها در ارتباط هستید را در نرم افزار گروه بندی کرده و وارد کنید، به عنوان مثال می توانید یک گروه را برای مشتریان خود بسازید و اختصاص دهید.
گروه دیگر را برای کارکنان، یا فروشندگان و… همچنین زمانی که میخواهید اطلاعات هر شخص را در نرم افزار حسابداری محک وارد کنید، قسمت هایی مانند نام خانوادگی، حقیقی یا حقوقی بودن وی، نام شرکت، کد شخص و… را می توانید تکمیل کنید.حتی می توانید تصویر برای یک شخص حقیقی و یا لوگو یک شخص حقوقی را در ثبت مشخصات وارد کرد. آدرس، تلفن، شهر و یا حتی توضیحات خاصی اگر لازم است برای آن شخص وارد نمایید در این تب وجود دارد.
در صورتی که نیاز است اطلاعات بیشتری را از شخص در نرم افزار حسابداری وارد نمایید، میتوانید وارد تب دوم یعنی اطلاعات تکمیلی شوید و مشخصات دیگری مثل کد اقتصادی، شماره فکس، آدرس دوم، شماره یا شناسه ملی و آدرس ایمیل را وراد نمایید. این صفحه به شکلی طراحی شده است که اگر در لیست کارکنان شما ویزیتور هم حضور دارد میتوانید مشخصاتش را در این قسمت وارد نمایید، کد ویزیتور به او اختصاص دهید و حتی درصد ویزیتوری را مشخص نمایید.
وارد کردن شماره حساب و شماره کارت و حتی ورود اطلاعات لوکیشن با عرض و طول جغرافیایی، درصد تخفیف، درصد کرایه حمل که مختص به رانندگان وسایل نقلیه می باشد از دیگر قسمت های ثبت مشخصات نرم افزار حسابداری محک می باشد.